شرکت بنای ماندگار تولید کننده تخصصی تجهیزات پارکینگ

09906099252

۰۲۱-۲۲۲۴۱۱۵۸

۰۲۱-۲۲۲۱۵۱۷۷

چشم گربه‌ای ترافیکی

چشم گربه‌ای و یا گل‌میخ ترافیکی Traffic Cat’s Eye or Traffic Road Stud:

علائم برجسته‌ی روسازی (Raised Pavement Markers)، از جمله تجهيزات ایمنی و ترافیکی جاده‌ها محسوب می‌شوند، که چشم گربه‌ای و یا گل‌میخ ترافیکی نیز در این دسته از تجهیزات قرار می‌گیرند. این علائم از طریق ویژگی‌های مکانیکی و بازتاب نور بالا، باعث افزایش دید و دقت راننده در شب، و یا شرایط جوی نامساعد می‌گردد. این محصول با مشخص نمودن حریم جاده‌ها، از برخورد خوردرو با موانع و بروز حوادث ناگوار جلوگیری می‌نماید، و از این جهت باعث افزایش ضریب ایمنی راه‌ها می‌شود. چشم گربه‌ای به‌واسطه درخشندگی و رفلکس نور بالا در شب، شباهت بسیار زیادی با چشم‌های گربه دارد، از این رو به این نام خوانده می‌شود.

درخشندگی و رفلکس نور بالای چشم گربه‌ای در شب

تقسیم‌بندی علائم برجسته

علائم برجسته ترافیکی، با توجه به جنس، نوع دائمی یا موقتی و نوع کاربردشان انواع و اقسام متفاوتی دارند، از جمله؛ چشم گربه‌ای یا گل‌میخ آلومینیومی، چشم گربه‌ای یا گل‌میخ پلاستیکی، چشم گربه‌ای یا گل‌میخ سولار، چشم گربه‌ای یا گل‌میخ یک طرفه و دو طرفه، چشم گربه‌ای یا گل‌میخ‌ معمولي و قابل برف‌روبي و همچنین چشم گربه‌ای یا گل‌میخ هوشمند. در مناطقی که احتمال بارش برف زیاد است، به‌منظور جلوگیری از برخورد علائم برجسته جاده‌ای با خودروهای برف‌روب، از انواع فرو رونده استفاده می‌شود. این علائم برجسته بازتابنده یا غیر بازتابنده، می‌توانند به‌صورت موقت یا دائمی در سطح معابر نصب و اجرا شوند، علائم برجسته غير بازتابنده عموماً جهت جايگزيني با خط‌کشی‌های طولي مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علائم برجسته‌ی فلزی

چشم گربه‌ای‌ یا گل‌میخ‌های فلزی از جنس آلومینیوم یا چدن، با مقاومت مکانیکی و سایشی بالا در برابر انواع ضربات و فشارهای زیاد ساخته می‌شوند. علائم بازتابنده فلزی اصولاً دارای یک پایه‌ی کوتاه جهت نصب در معابر می‌باشند، که توسط چسپ اپوکسی یا قیر در محل مورد نظر فیکس و محکم می‌شوند. این علائم برجسته بازتابنده، به دلیل ایجاد برجستگی بر روی زمین و دید واضحی که در شب دارند، بهترین انتخاب برای استفاده در معابر پرتردد از جمله؛ اتوبان‌ها، مسیرهای خطرناک و عوارضی‌ها استفاده می‌شوند.

چشم گربه‌ای‌ یا گل‌میخ‌ فلزی از جنس آلومینیوم یا چدن

علائم برجسته‌ی پلاستیکی

چشم گربه‌ای یا گل‌میخ پلاستیکی به‌واسطه متریال به‌کار رفته در ساخت بدنه‌اش، انعطاف‌پذیری، مقاومت و طول عمر بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از خود نشان می‌دهد. علائم برجسته‌ی نگین‌دار ساده، با انعکاس نور خودروها به راننده باعث افزایش دید رانندگان و مسیریابی مناسب در کلیه ساعات شبانه روز می‌شود. گل‌میخ یا چشم گربه‌ای از جنس ABS به دلیل قیمت مناسب، وزن کم و همچنین انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا به نسبت سایر متریال‌ها کاربرد بیشتری دارد.

چشم گربه‌ای یا گل‌میخ پلاستیکی با انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا در برابر ضربات وارده

علائم برجسته‌ی سولار

علائم برجسته‌ی سولار به‌واسطه پنل خورشیدی تعبیه شده در بدنه‌شان، قادر هستند در روشنایی روز، حتی در روزهای ابری نیز انرژی خورشیدی را توسط سلول‌های سیلیکونی موجود در باتری خود دریافت و ذخیره نمایند، و در طول شب با فعال نمودن چراغ‌های چشمک زن خود مسیر حرکت صحیح را برای رانندگان مشخص می‌نمایند. بدین ترتیب با افزایش بازدهی و عملکرد، نه تنها در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود، بلکه نیاز به ایجاد زیر ساخت‌های پیچیده‌ی مورد استفاده برای نصب چشم‌گربه‌ای‌های هوشمند نیز رفع خواهد شد.

پنل خورشیدی تعبیه شده در بدنه‌ چشم گربه‌ای یا گل‌میخ سولار، جاذب انرژی خورشید در روزاست.

علائم برجسته هوشمند

گل‌میخ یا چشم گربه‌ای‌های هوشمند، نوعی از علائم برجسته بازتابنده هستند که توسط کابل‌های مخصوصی که از زیر زمین رد می‌شوند به چراغ راهنمایی متصل‌اند، و با سبز شدن چراغ راهنمایی، چشم گربه‌ای یا گل‌میخ‌ها نیز روشن می‌شوند، و از این طریق به رانندگان کمک می‌کنند تا لاین مورد نظر خود را پیدا کرده و در بین خطوط برانند. بنابراین با هدایت جریان ترافیک و جلوگیری از تغییر ناگهانی مسیر توسط رانندگان، ریسک برخورد خودروها به یکدیگر را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

گل‌میخ یا چشم گربه‌ای‌ هوشمند باعث هدایت جریان ترافیک می‌شود.

علائم برجسته یک‌ طرفه

علائم برجسته ترافیکی یک طرفه فقط يك سطح بازتابنده دارد، و در موقعيت‌هايي استفاده مي‌شود كه ديدن آن‌ تنها از يك سمت ضروری است. گل‌میخ یا چشم گربه‌ای یک طرفه اصولاً در حواشی جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌طوریکه سمت بازتابنده و چشمک زن این محصول رو به جاده و در زاویه دید راننده قرار گیرد.

گل‌میخ یا چشم گربه‌ای یک طرفه فقط يك سطح بازتابنده دارد.

علائم برجسته دو طرفه

علائم برجسته ترافیکی دو طرفه مشابه با نمونه یک طرفه است، و تنها تفاوت آن با نوع یک طرفه این است که داراي دو سطح بازتابنده مي‌باشد، و عموماً در موقعيت‌هايي استفاده مي‌شود كه ديدن آن‌ از هر دو سو لازم است. این محصول برای نصب در بزرگراه‌ها، خیابان‌های با پهنای زیاد و خط‌کشی‌های میانی جاده بسیار مناسب هستند.

گل‌میخ یا چشم گربه‌ای‌ داراي دو سطح بازتابنده مي‌باشد.

علائم برجسته چند طرفه

علائم برجسته چند طرفه (GLASS ROAD STUDS)، که با نام چشم ببری نیز شناخته می‌شود، دارای یک لنز محدب با خاصیت ضربه‌پذیری، مقاومت مکانیکی و انعکاس نور بسیار بالا می‌باشد، كه قابليت بازتاب نور در تمامي جهات (360 درجه) را دارد، و از طریق بازتاب نور در شب، مشخص نمودن حریم جاده‌ها، و اعلام هشدار به رانندگان، در یافتن مسیر صحیح حرکت آن‌ها کمک شایانی می‌کند، و باعث هدایت هرچه بهتر خودروها می‌شود. معمولاً از این تجهیزات در مسیر گذرگاه عابر پیاده، محور عرضی ایستگاه‌های پلیس راه، حاشیه پرتگاه‌ها و پل‌ها استفاده می‌شود.

چشم ببری دارای قابليت بازتاب نور در تمامي جهات (360 درجه)

علائم برجسته طلق‌دار

علائم برجسته بازتابنده طلق‌دار، دارای بدنه پلاستیکی به‌همراه 2 یا 4 لنز رفلکتور از جنس پلی‌کربنات می‌باشد. این محصول به‌علت مقاومت مکانیکی بالا و توانایی تحمل وزن وسایل نقلیه بسیار سنگین، بیشتر در مسیرهای عبور و مرور کامیون و کامیونت‌ها نصب و اجرا می‌شود.

گل‌میخ یا چشم گربه‌ای طلق‌دار دارای بدنه پلاستیکی به‌همراه 2 یا 4 لنز رفلکتور از جنس پلی‌کربنات

کاربردهای علائم برجسته‌ی ترافیکی

مشخص‌کننده مسیر و حریم‌ها

گل‌میخ یا چشم گربه‌ای به‌عنوان یک جداکننده و مشخص‌کننده مسیر و حریم‌ها، از طریق نقش برجسته‌ای که بر روی آسفالت ایجاد می‌کند، و همچنین در اثر برخورد عاج‌های لاستیک خودرو با این محصول، باعث لرزش، هشدار، راهنمایی و هدایت راننده جهت تردد در مسیر ایمن می‌شود، از این لحاظ این محصول در طول مسیر خیابان‌ها، مسیر ویژه اتوبوس، اتوبان‌ها، حاشیه خطرناک جاده‌ها، بزرگراه‌ها، عوارضی‌ها، ایستگاه‌های پلیس راه، فرودگاه‌ها و … کاربرد گسترده‌ای دارد.

گل‌میخ یا چشم گربه‌ای مشخص‌کننده مسیر و حریم‌ها است.

استفاده به‌صورت موقت و دائم

این محصول قابلیت استفاده به‌صورت موقت و دائم را دارد. بنابراین از آن می‌توان به‌صورت موقت به‌عنوان راهنمای مسیر، جهت آگاهی، هشدار یا جدا نمودن مسیر در پروژه‌های عمرانی و مناطق کارگاهی استفاده نمود، و پس از اتمام عمليات مربوطه به آسانی آن‌ها را جمع‌آوري کرد. این محصول با افزایش دید و دقت رانندگان، باعث کاهش آسیب‌ها، خسارات و حوادث احتمالی، و افزایش ایمنی راننده، سرنشینان و کارگران می‌شود.

افزایش دقت رانندگان در هوای بارانی

علائم برجسته‌ی ترافیکی به لحاظ طراحی مدرن، ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی خاص، و همچنین قابلیت انعکاس نور بالایی که دارد، در هوای بارانی یا مه‌آلود که دید رانندگان کاهش می‌یابد حتی از فواصل دور نیز قابل رؤیت می‌‌باشد، و یکی از بهترین گزینه‌ها جهت کنترل سرعت خودروها، پیشگیری از خواب آلودگی رانندگان، خطرات و تصادفات جاده‌ای می‌باشد.

علائم برجسته‌ی ترافیکی باعث افزایش دقت رانندگان در هوای بارانی می‌شوند.

مکمل سایر تجهیزات ترافیکی

چشم‌گربه‌ای یا گل‌میخ‌های ترافیکی، می‌توانند جهت جايگزيني با خط‌کشی‌ها و یا به‌عنوان مكمل در کنار آن‌ها، براي مشخص كردن امتداد راه در کلیه مسیرهای درون و برون شهری استفاده شوند.

چشم‌گربه‌ای یا گل‌میخ‌ ترافیکی، به عنوان یک مکمل در کنار خط‌کشی‌ها به کار می‌رود.

چشم‌گربه‌ای یا گل‌میخ‌ ترافیکی، جايگزيني مناسبی برای خط‌کشی‌ها است.

ویژگی‌های علائم برجسته‌ی ترافیکی

بهینه‌سازی مصرف انرژی

علائم برجسته‌ی سولار، به علت پنل خورشیدی تعبیه شده در ساخت‌شان، نیاز به تأمین انرژی از سایر منابع تجدید ناپذیر ندارند، و انرژی مورد نیاز خود را از خورشید دریافت می‌نمایند، لذا استفاده از این نوع چشم گربه‌ای یا گل‌میخ علاوه بر اینکه با بهینه‌سازی مصرف انرژی باعث افزایش صرفه اقتصادی می‌شود، عملکردی در راستای حفظ محیط زیست نیز به‌شمار می‌آید.

علائم برجسته‌ی سولار باعث بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شوند.

رفلکس نور بالا

این نوع از تجهیزات ایمنی و ترافیکی به‌واسطه رنگ‌های روشن و هشدار دهنده بدنه‌اش، و همچنین رفلکس نور بسیار بالایی که دارد، باعث دید بهتر و دقت بیشتر رانندگان هم در روز و هم در شب می‌شود، و از این طریق ضریب امنیت رانندگی را بالا می‌برد.

علائم برجسته به‌واسطه رفلکس نور بالا سبب افزایش دید در تمام ساعات شبانه روز می‌شوند.

مقاومت بالا در برابر شرایط جوی

گل‌میخ یا چشم گربه‌ای ترافیکی، دارای خاصیت ضربه‌پذیری بالا می‌باشد، و در برابر تغییرات جوی، نور UV، روغن، زنگ‌زدگی، خوردگی و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد، لذا این محصول در دراز مدت کیفیت خود را حفظ کرده، لذا این ویژگی‌ها سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه نگهداری، تعمیر و تعویض آن‌ها می‌شوند.

مقاومت بالای گل‌میخ یا چشم گربه‌ای در برابر تغییرات جوی و نور UV

ضربه‌پذیری بالا

چشم گربه‌ای یا گل‌میخ، به‌گونه‌ای طراحی شده است که مقاومت مکانیکی و دوام بسیار بالایی در برابر وزن انواع مختلف وسایل نقلیه از خود نشان می‌دهد، و به‌راحتی پاره یا شکسته نمی‌شود.

مقاومت مکانیکی و دوام بسیار بالای چشم گربه‌ای یا گل‌میخ در برابر وزن انواع مختلف وسایل نقلیه

قابلیت جابه‌جایی آسان

بازتابنده‌های جاده‌ای با توجه به ابعاد کوچک و سبک بودن‌شان، به‌راحتی قابل جابجایی و استفاده در طول معابر شهری و برون شهری می‌باشند.

قابلیت جابه‌جایی آسان بازتابنده‌های برجسته جاده‌ای

نصب راحت

گل‌میخ یا چشم‌گربه‌ای‌ها توسط چسب و یا پیچ، به‌گونه‌ای بر روی زمین نصب می‌شوند که ورزش بادهای شدید و یا حرکت وسایل نقلیه سنگین از روی آن‌ها باعث خراب شدن و شکستن آن‌ها نشود و از جای خود بیرون نیایند.

نصب آسان گل‌میخ یا چشم‌گربه‌ای‌ها توسط چسب و یا پیچ

لطفا امتیاز دهید
WhatsApp chat