شرکت بنای ماندگار تولید کننده تخصصی تجهیزات پارکینگ

09906099252

۰۲۱-۲۲۲۴۱۱۵۸

۰۲۱-۲۲۲۱۵۱۷۷

شاخص های انتخاب نوع رنگ خط کشی پارکینگ

شاخص های انتخاب نوع رنگ خط کشی پارکینگ

۱-جنس کف پارکینگ

معمولا جنس کف پوش عمومی در پارکینگ ها  بتنی، سنگ، کفپوش اپوکسی یا آسفالت می باشد .امروزه حدود 90 درصد پارکینگ ها آسفالت شده اند، اما بهبود تجهیزات و افزایش قیمت آسفالت، بتن را رقابتی تر کرده است. با در نظر گرفتن مزایای دیگر بتن، به ویژه هزینه های بلندمدت ، کف پوش بی دردسری است.رنگ اجرایی در پروژه خط کشی پارکینگ منازل و مجتمع های تجاری میتواند تنوع بسیاری داشته باشد که از مرسوم ترین آنها رنگ های سرد یا تک جزیی میشود نام برد .دیگر رنگ های مورد استفاده در خط کشی رنگهای اپوکسی دوجزیی و پلی اورتان هستند که قابلیت استفاده در سطوح فلزی و بتنی و  کاشی و سرامیک را دارند.  

۲-موقعیت پارکینگ 

می تواند در فضای سرپوشیده یا در فضای باز قرار داشته باشد.   ۳- میزان خط کشی بر طبق استاندارد پارکینگ ها حداقل عرض محل پارک خودرو ۲٫5 متر می باشد. معمولا جهت مقرون به صرفه بودن و با در نظر گرفتن بعد اقتصادی، آن را به شکل T  با طول خطوط عموما ۵ متر ما بین دو اتومبیل در نظر می گیرند. اما اگر بصورت باکس در نظر گرفته شود و خط مشترکی نداشته باشد این ابعاد بین 8-15 متر متغیر خواهد بود .   ۴-رنگ خط کشی پارکینگ معمولا از فام رنگ زرد جهت مشخص کردن محدوده پارکینگ ها استفاده می شود. از فام رنگ سفید هم جهت مشخص کردن مرز خطوط ترافیکی در پارکینگ ساختمانها و پارکینگ های طبقاتی استفاده میگردد.   ۵-ویژگی رنگ خط کشی پارکینگ رنگ خط کشی پارکینگ بهتر است موارد زیر را شامل شود
  • باید از سرعت خشک شدن بالایی برخوردار باشد
  • -رنگ خط کشی پارکینگ باید به آسانی پاک و تمیز شود.
  • -باید از دوام بالایی برخوردار باشد و با عبور وسایل نقلیه دچار ترک و خوردگی نشود
  • از رنگ پذیری پایینی برخوردار باشد .
  • _به دلیل سیاه بودن لاستیکها رنگ خط کشی پارکینگ باید در برابر گرفتن رنگ از اجسام دیگر مقاوم باشد

۶- رنگ های خط کشی پارکینگ

در خط کشی پارکینگ به صورت معمول از رنگ سفید و زرد استفاده می شود که بستگی به جنس سطح مورد نظر برای خط کشی پارکینگ دارد. شایان ذکر است که از رنگ های دیگر هم در شرایط و مکانهای خاص بهره گرفته می شود که به طور مثال برای خط کشی جلوی درب مدرسه ها و قسمت هایی که بخواهند خطی را به عنوان خطر یا هشدار رسم کنند از رنگ های گرمتر مانند قرمز استفاده می شود. رنگ های خط کشی پارکینگ بایستی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند تا در برابر رفت و آمد و سایش موجود، کمترین آسیب را ببیند. رنگ های خط کشی پارکینگ به دو دسته تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند که هر کدام قیمت و کارائی خاص خود را دارد.   رنگ های تک جزئی خط کشی پارکینگ: این نوع از رنگ های خط کشی پارکینگ در دو فام زرد و سفید مات ارائه می‌شوند. بازتاب این نوع از رنگ ها ۷۵ درصد و قدرت پوشانندگی آن ها ۳۲۰ گرم در متر مربع برای لایه هایی است که با ضخامت ۲۰۰ میکرون روی سطح قرار می‌گیرند. زمانی که برای خشک شدن این دسته از رنگ های خط کشی پارکینگ لازم است حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه برای خشک شدن سطحی و ۲ تا ۴ ساعت برای خشک شدن کامل آن ها است. رنگ های دو جزئی خط کشی پارکینگ: فام رنگ هایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند سفید و در ضخامت هایی بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میکرون است. زمان لازم برای خشک شدن کامل این نوع از رنگ های خط کشی پارکینگ بین ۲۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت است. رطوبت سطحی که رنگ دو جزئی خط کشی پارکینگ روی آن اجرا می‌شود بایستی حداکثر ۵ درصد باشد و دمای آن باید بین ۵ تا ۴۵ درجه سانتی گراد نسبت به نوع رنگ تنظیم شود تا رنگ به طور کامل روی سطح قرار بگیرد. رنگ های مخصوص خط کشی پارکینگ به چند دسته تقسیم می شوند :
  • انواع رنگ های اپوکسی یا رنگ های دوجزیی
  • رنگ های ترافیکی
  • خط کشی با انواع رنگ های سرد و گرم
برای اجرای پروسه خط کشی قبل از هر اقدامی میبایست سطح مکان مورد نظر به طور کامل تمیز و بدون از چربی و آلودگی باشد و در لاین بندی و ایجاد خط از پرایمر استفاده شود.
لطفا امتیاز دهید
WhatsApp chat