شرکت بنای ماندگار تولید کننده تخصصی تجهیزات پارکینگ

09906099252

۰۲۱-۲۲۲۴۱۱۵۸

۰۲۱-۲۲۲۱۵۱۷۷

متوقف کننده خودرو، راه حلی برای مقابله با آسیب های احتمالی

متوقف کننده خودرو در پارکینگ ها، راه حلی برای مقابله با آسیب های احتمالی

پارکینگ ها مناطقی هستند که وسایل نقلیه موتوری و عابران پیاده فعالیت‌های  مکرر در آن  دارند.طراحی درست با جانمایی دقیق این فضاها کمک می کند تا مشکلی در نحوه پارک و نظم این فضاها ایجاد نگردد.

طراحی فضای پارک

طراحی پارکینگ نقش مهمی در تبدیل یک فضای پارک حادثه خیز به پارکینگی با نظم و انضباط دارد که آسیب را به حداقل می رساند. خط کشی  و متوقف کننده ها ، بخشی جدایی ناپذیر از هر پارکینگ ایمن را تشکیل می دهند.خط کشی  و متوقف کننده  اهداف متفاوتی دارند. خط کشی ها  کمک می کند تا وسایل نقلیه در محدوده مشخص خود پراک شوند ، در حالی که متوقف کننده ها  کمک می کند تا خودرو در منطقه امن خود قرار بگیرد و مانع از بخورد آن به دیوارها و عابران می گردد. هر دو، خط کشی ها  و متوقف کننده خودرو ،  به‌عنوان نشانگر ایمنی ترافیکی عمل می‌کنند که محل شما را منظم و ایمن نگه می‌دارد.

بانک گردشگری یوسف آباد- استفاده از خط کشی و متوقف کننده خودرو
مسکونی نیستان – استفاده از خط کشی برای جانمایی فضای پارک

گاهی اوقات، یک مالک خودرو ممکن است فراموش کند که ترمز دستی را قبل از ترک ماشین در یک پارکینگ شیبدار ببندد. یک ایستگاه پارکینگ که به درستی نصب شده باشد، به طور موثری آن ماشین را از حرکت بالای نقطه مورد نظر باز می دارد.

متوقف کننده خودرو ( کار استاپر ) و الزامات

متوقف کننده خودرو (کاراستاپر)  عامل  بسیاری از آسیب ها و سقوط عابران پیاده در پارکینگ ها می باشد.  این تجهیزات معمولا از جنس بتن، فلزو یا پلاستیک هستند که اگر به درستی نگه داری نشود علاوه بر آن که امکان توقف چرخ ها نیست احتمال آسیب دیده‌گی عابر پیاده نیز افزایش می یابد . بنابراین باید سعی شود تا سر حد امکان از موادی با طول عمر بالا و همراه با علائم هشداردهنده ترجیحا با رنگ بازتابنده به طوری که توسط عابران پیاده قابل مشاهده باشنداستفاده شود . در بسیاری از پارکینگ ها، خط کشی ها  برای ایجاد جدایی بین وسایل نقلیه کافی است. وقتی پارکینگ در یک زاویه در کنار دیوار ساختمان هاو یا یک در کنار یک راهروی عبوری قرار می‌گیرد نیاز به متوقف کننده خودرو( کار استاپر) به توقف چرخ ترجیح داده می شود. در این صورت مانع از تجاوز به حریم مسیر پیاده و یا برخورد با سطوح دیگر می گردد.  نحوه جانمایی متوقف کننده خودرو ( کاراستاپر)

– معمولاباید فضای پارک خودرو توسط خط کشی مشخص گردد این فضای معادل 5*5/2 متر می باشد.

-جانمایی استاپر باید به گونه ای باشد تا چرخ خودرو با سطح متوقف کننده خودرو تماس داشته باشد .

-فاصله ابتدا تا انتهای استاپر در فضای 5/2 متری باید 5/1 متر باشد و از هر طرف خط کشی محدوده چیزی در حدود 50 سانت فاصله داشته باشد.

-جانمایی از حد انتهایی فضای طولی توقف در حدود 90 سانتی متر می باشد .

شرکت بنای ماندگار با سالها تجربه در زمینه تجهیز پارکینگ فضاهای تجاری ، اداری و مسکونی … آماده تامین تجهیزات لاستیکی به کمک کارشناسان خود می باشد.

لطفا امتیاز دهید
WhatsApp chat